Prezentowane na wystawie fotografie zostały zrealizowane w Pracowni Technik Obrazowania Fotograficznego przy wykorzystaniu technik ciemniowych takich jak odbitka srebrowa, fotogram, chemigram i barwienie odbitki. Dla autorów zdjęć był to pierwszy kontakt z medium fotografii w postaci zapisu fotochemicznego, jednak nie ograniczyło to w żadnym stopniu inwencji twórczej. W przedstawionych fotografiach zastosowano wiele środków wyrazu plastycznego w sferze technicznej i znaczeniowej, dzięki czemu łatwo jest nam się przenieść do świata symboli i metafor co zmusza odbiorcę do głębszej analizy obrazu. Na szczególną uwagę zasługują interpretacje zrealizowane w oparciu o estetykę błędu.

 

Jubileuszowa okładka 85 numeru Pisma Artystycznego Format autorstwa Tomasza Pietrka została wyróżniona na Międzynarodowym przeglądzie prasy Society for News Design.

Nagroda - Award of Excellence -  sytuuje Format w prestiżowym gronie największych wydawców medialnych.Gratulujemy!

 

Zbudowaną z trzech odrębnych cykli wystawę „Organic” Magdaleny Hueckel łączy wspólny przekaz, zgodny z postawą życiową i twórczą artystki, a którą to postawę można scharakteryzować słowami Lou Andeas-Salome: „Sztuka staje się życiem, a życie sztuką”. Osadzony w systemie uniwersalnych wartości przekaz nobilituje każdą chwilę TU i TERAZ i każde istnienie. W nieustannym podróżowaniu artystka odkrywa prawdy dotyczące istoty trwania w bogatym i różnorodnym świecie przyrody, wzajemnych relacji i odpowiedzialności.

 

Otwarcie planowane jest przy ul. Długiej 1. Po otwarciu Zwiedzający będą zapraszani do Galerii BWA w grupach dziesięcioosobowych. Wstęp tylko w maseczkach. Prosimy o zrozumienie i cierpliwość. Wernisaż: 21 maja (piątek) o godz. 17:00, powtórzenie o godz. 17.30.

 

Nieprzypadkowo tytułowym obrazem najnowszej wystawy Beaty Ewy Białeckiej „Znakomita Kobiecość” jest obraz Rozalia z Palermo. Dzielna Dziewica, Święta Liberata, obraz namalowany w czasie pandemii. Przedstawia on kobietę w przyłbicy - nowym atrybucie, który stał się synonimem aktualnego czasu. W ikonografii religijnej święta ta, znana jest jako patronka chroniąca przed zarazą. Podanie głosi, że podczas znalezienia relikwii Rozalii miała ustać zaraza, która nękała miasto Palermo i okolicę. Okazuje się, że obraz/wizerunek osoby świętej znowu jest zasadny, być może nawet mógłby skupiać myśli widza i spełnić funkcję przypisaną jedynie obrazom epifanijnym, świętym, mającym moc odkupieńczą, ocalającą, współczesny rodzaj hierofanii.  Rozalia to patronka, opiekunka, duchowa przewodniczka, kobieta, której przynależny jest szacunek.

 

Po wielu miesiącach przerwy nareszcie mogłyśmy się udać do galerii sztuki. Piszemy tu „nareszcie” bowiem nowe media, mimo licznych swych zalet, nie są w stanie zastąpić naszej realnej obecności w fizycznej przestrzeni dedykowanej dziełom artystycznym. Wrocławski OP ENHEIM dał nam nie tylko nadzieję na powrót do normalności, ale też dostarczył mocnych przeżyć estetycznych i intelektualnych.